728x90

 

  

My Way - Frank Sinatra

 


 

 

 

My way - Frank Sinatra


And now the end is near
and so I face the final curtain
My friend I'll say it clear
I'll state my case of which I'm certain
I've lived a life that's full
I travelled each and every highway
And more much more than this I did it my way

Regrets I've had a few  But then again
too few to mention I did what I had to do
And saw it through without exemption
I planned each chartered course
Each care full step along the by way
And more much more than this
I did it my way

Yes there were times I'm sure you knew
When I bit off more than I could chew
But through it all when there was doubt
I ate it up and spit it out
I faces it all and I stood tall
And did it my way

I've loved I've laughed and cried 
I've had my fill, my share of losing
And now as tears subside
I find it all so amusing
To think I did all that and may I say not in a shy way
Oh no oh no not me
I did it my way

For what is a man what has he got If not himself
then he has naught
To say the things he truly feels
And not the words of one who kneels
The record shows I took the blows
and did it my way
Yes, it was my way


이제 종말이 가까이 왔어요
그래서 난 인생의 마지막 장을 대하게 되었소
내 친구여 내가 분명히 말하겠소
나에 대해 확실하게 밝히겠습니다.
나는 인생을 최선을 다해 살아왔고
많은 경험을 했습니다
나는 최선을 다해 노력하며
나의 길을 걸었어요

내가 해야했던 일들...
때론 벗어나고 싶었지만
내가 해야 할 일을 후회없이 다 했습니다
제각기 주어진 생을 살아가듯이
나도 내 길을 따라서 걸어 왔소
나는 최선을 다해 노력하며
나의 길을 걸었어요

당신도 아는 것처럼 그런 시간들을 지내왔오
씹기도하고 물어뜯기도 하며
의심스러울 때는 다시 내뱉기도했오
나는 그 모든것을 다 직면하고 겪었어요
그러면서 나의 길을 걸어왔다오

사랑도 했고 웃기도 하고 울기도 했지요
난 만족감도 얻었고 좌절도 겪었오
이제 눈물을 거두고
내 삶의 모든 의미를 깨닫습니다
내 삶을 돌이켜보며 말합니다

남자답게 살기위해 노력했어요
남자이기 때문에 느낀 대로 다 말할수 없지만
인생의 굴복한 사람의 말은 아닙니다
내가 겪은 고통들이 그것을 말해줍니다
힘든 세월이었지만 그것이 나의 인생이었오

 

 

lucifer 

 

 

+ Recent posts